Uratarina: Millaista on myyntityö Biisonilla?

Myyjä on tärkeä linkki asiakkaiden ja rekrytoijien välillä, sillä heidän ensisijaisena työtehtävänänsä on ymmärtää asiakkaiden henkilöstötarpeiden ratkaisemisen haasteet ja tunnistaa niihin tarjolla olevia ratkaisuja. Myyjä myös tukee ja tarjoaa rekrytoijalle riittävät tiedot ja edellytykset toimeksiantojen onnistumiselle.

”Ennen Biisonille tuloa olin työskennellyt erilaisissa B2C- ja B2B-myynnin tehtävissä. Biisonilla pääsee hyödyntämään laajasti tätä kokemusta eri aloilta. Myynnissä olen aina nauttinut erilaisten ihmisten kohtaamisesta ja asiakkaiden ongelmien ratkomisesta. Biisonilla työskentelyssä parasta onkin se, että koen pystyväni aidosti auttamaan asiakkaitani ja hommia saa tehdä huikeassa työporukassa, josta saa aina tarvittaessa tukea. Täten päiväni kuluvatkin erilaisissa asiakaspalavereissa ja toimeksiantojen parissa, joissa etsimme näille yrityksille osaavia tekijöitä. Työ on mukavan monipuolista, koska asiakkaita on monelta eri alalta ja olen jatkuvasti tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa.”

Jani Oinonen, myyntipäällikkö, Jyväskylä

Kuluttajamyynnistä palvelu- ja ratkaisumyyjäksi

Myyntipäällikkönä työskentely on pitkälti oivaltavaa keskustelua, kuuntelua ja ongelmanratkontaa. Asiakkailla on tarpeita tai haasteita, joita ratkotaan erilaisten palvelupakettien avulla.

”Ennen Biisonille tuloa olen tehnyt uraa liikunta-, hyvinvointi- ja matkailualalla. Asiakaspalvelu oli minulle tuttua, mutta myynti suoranaisesti ei niinkään. Tietyllä tavalla asiakaspalvelussa ja myynnissä on kuitenkin kyse samoista asioista: asiakkaan haasteiden kuuntelusta ja niiden ratkomisesta. Onkin mukava nähdä, miten Biisonilla on myös myyjiä niin erilaisilla taustoilla. Pystymme opettamaan toinen toisillemme jotain ja haastavissa tilanteissa on aina saatavilla sparrailuapua. Työkaverien antama tuki on tärkeää, kun haluaa monipuolisesti kehittyä urallaan.”

Terhi Paarnio, myyntipäällikkö, Helsinki

”Olen tehnyt vuosien varrella myyjänä hommia monissa erilaisissa yrityksissä, vaihtelevien tuotteiden ja palveluiden parissa. Myyjänä minulle on tärkeää, että tuotteesta on todellista hyötyä asiakkaalle ja voin täysin seistä myytävän palvelun takana. Mieluisinta myyntityössä itselleni onkin se, että saan aidosti auttaa asiakkaitani ratkomaan haasteitaan ja kasvamaan yrityksinä. Biisonilla parasta on se, että palvelumme rakennetaan aina asiakkaiden tarpeiden pohjalta, minkä takia myös asiakkaamme arvostavat niitä ja kokevat ne hyödyllisiksi.”

Pauliina Siimelä, myyntipäällikkö, Tampere

Myynnistä rekrytoinnin ammattilaiseksi

Biisonilla menestyäkseen ei tarvitse olla valmis huippuosaaja. Meillä reippaalla ja avoimella asenteella oppii ja kokemuksen karttuessa haluamme tarjota työntekijöillemme lisää vastuuta. Me Biisonilla haluamme myös tukea työntekijöitämme urakehityksessä sekä työelämän tuomissa muutoksissa.

”Tulin itse Biisonille aikoinaan Sales Manageriksi. Myynnissä parasta oli, kun sain oppia asiakkailtani uutta ja tehdä työtä, jossa onnistuminen oli konkreettista ja mitattavaa. Kävin myyntiurani jälkeen hankkimassa kokemusta IT-rekrytoinneista Biisonin ulkopuolelta, mutta vuoden jälkeen palasin koti-ikävän siivittämänä takaisin Biisonille. Olin kuitenkin ehtinyt tykästyä rekrytointiin, ja huomannut että se oli se ”minun juttuni”, jossa pääsen hyödyntämään myyntikokemustani uudella tavalla. Siksi olenkin kiitollinen Biisonille, että minulle annettiin mahdollisuus hypätä uuteen rooliin!”

Sanna Uurinmäki, rekrytointikonsultti, Helsinki

Kiinnostaisiko sinua ura Biisonilla? Tutustu yritykseemme ja katso avoimet työpaikkamme!

Olemme täällä sinua varten