3+1 syytä: Miksi suorakontaktointi on rekrytoinnin tehokkain keino?

Asiantuntijarekrytoinneissa osaajien kysyntä helposti ylittää tarjonnan, jolloin suorakontaktointi on usein tehokkain tapa löytää organisaatioosi sopiva huipputason osaaja. Kärkikastin konkareille ottajia riittäisi, eikä tuhdein tilinauha ole suinkaan ainoa houkutin työpaikan vaihtoon.

Miten suorakontaktointi siis tukee perinteisen rekrytoinnin keinoja? Lue alta 3+1 syytä, miksi suorakontaktointi kannattaa.

1. Piilotettujen talenttien metsästys – näin saat passiiviset työnhakijat kiikariin

Suorakontaktointi on erityisen tehokas tapa parantaa rekrytoinnin kattavuutta sekä onnistumisen mahdollisuuksia tavoittamalla niin sanotut passiiviset työnhakijat – henkilöt, jotka eivät aktiivisesti etsi uusia työpaikkoja, mutta saattaisivat olla hyvinkin kiinnostuneita uusista mahdollisuuksista. Suorakontaktointi on ajoittain aarrejahtia, sillä kirkkaimpien timanttien löytäminen vaatii hieman etsivän työtä, mutta se mahdollistaa alasi parhaiden talenttien tavoittamisen tehokkaasti. Suorakontaktoinnin avulla löydät myös harvinaisen erikoisosaamisen sekä pitkän kokemuksen omaavat ammattilaiset, joita voi olla vaikea löytää avoimien hakujen kautta.

2. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty – tehosta rekrytointiprosessia taustatyöllä

Parhaassa tapauksessa suorakontaktointi nopeuttaa ja sujuvoittaa rekrytointiprosessia merkittävästi, erityisesti kiireellisissä ja kriittisissä rekrytoinneissa. Hyvin tehdyn taustatyön ansiosta voit hypätä suoraan keskusteluihin potentiaalisten ehdokkaiden kanssa ilman, että tarvitsisi odotella hakemusten saapumista. Suorakontaktointi vähentää aikaa vievää hakijoiden seulontaa ja poistaa pitkistä hakuajoista aiheutuvat viiveet. Prosessi etenee kuin hyvin harjoiteltu koreografia, ja samalla säästät kustannuksissa – kuten sanotaan, aika on rahaa.

3. Huipputalenttien pyydystäminen – tavoita parhaat osaajat oikealla viestinnällä

Suorakontaktoinnin avulla voit räätälöidä viestisi vastaamaan tarkasti tavoittelemasi henkilön mielenkiinnon kohteita ja ammatillisia tavoitteita. Personoitu lähestymistapa tekee työnantajasta houkuttelevamman, sillä ehdokkaat arvostavat viestejä, jotka osoittavat ymmärrystä heidän taustastaan. Voit tuoda esille mahdollisuudet, jotka sopivat parhaiten kyseisen henkilön uratavoitteisiin.

Kun tavanomaisesti hakijalta kysytään, miksi juuri hän olisi paras tarjolla olevaan tehtävään, on suorakontaktoitavalle osaajalle painotettava, miksi tehtävä ja yritys olisi hänelle paras vaihtoehto. Heitä siis vesille napakka ja hyvin perusteltu koukku, johon ei voi olla tarttumatta ja kelaa saalis yritykseesi.

+ 1. Luo houkuttelevampi työnantajabrändi suorakontaktoinnilla

Suorakontaktoinnin aktiivinen hyödyntäminen rekrytoinnissa vahvistaa yrityksesi mainetta työnantajana, joka arvostaa huippuosaamista ja on valmis sitoutumaan henkilökohtaiseen rekrytointiprosessiin. Lähestymistapa auttaa rakentamaan mielikuvaa proaktiivisena ja houkuttelevana työpaikkana, joka panostaa osaajiensa valintaan ja huolehtii laadukkaasta rekrytointikokemuksesta.

Positiivinen hakijakokemus luo hyvän vaikutelman organisaatiosta ja vahvistaa sen mainetta haluttuna työnantajana. Vahva työnantajabrändi ei ainoastaan houkuttele lisää huipputason hakijoita, vaan myös lisää heidän halukkuuttaan sitoutua organisaatioosi. Joten heitä verkot rohkeasti vesille ja nauti suorakontaktoinnin tuomasta saaliista!

Olemme täällä sinua varten