Biisonin hakijakokemus ja NPS-pisteet jälleen huippuluokkaa 

Keräämme jokaisen rekrytoinnin päätteeksi hakijapalautetta NPS-kyselyn avulla. NPS-mittari (eli Net Promoter Score) on kansainvälisesti käytetty asiakasuskollisuuden mittaamisen työkalu. Kyselyssä vastaajina ovat sekä ei-valituksi että valituksi tulleet hakijat. Vuonna 2024 Biisonin hakijoilta saatu NPS-tulos oli huikeat 68 pistettä! Mutta mistä meidän erinomainen hakijakokemus oikein muodostuu?

Hakemisen helppoudesta sataa kiitosta 

Haluamme tehdä työnhausta mahdollisimman vaivatonta. Hyvän työpaikkailmoituksen tärkeimpänä tehtävänä on houkutella hakijoita ja helpottaa hakijaa arvioimaan, onko työtehtävä sopiva juuri hänen osaamiseensa ja ominaisuuksiinsa. Tämän puntaroinnin jälkeen hakemuksen jättäminen on nopeaa ja helppoa. Tästä eteenpäin pidämme huolen, että hakija tietää mitä seuraavaksi rekrytoinnissa tapahtuu. Juuri viestinnän selkeys ja säännöllisyys läpi koko rekrytointiprosessin ovat saaneet hakijoilta runsaasti kiitosta.

”Vaikka en paikkaa saanutkaan, oli työn hakeminen tehty todella helpoksi ja informointi hakuprosessin etenemisestä oli loistavaa.” 

Salaisuus piilee erinomaisessa rekrytointiprosessissa 

Hakijoiden tyytyväisyys kumpuaa hakuprosessin sujuvuudesta. Sujuva prosessi perustuu selkeään ja avoimeen viestintään rekrytoinnin alusta loppuun. Meille on tärkeää, että hakijat ovat koko ajan tietoisia siitä, mitä odottaa ja milloin. Käymme hakijoiden kanssa tarkkaan läpi, miksi prosessi sisältää eri vaiheita ja miten ne vaikuttavat arviointiin. Haun edetessä teemme säännöllisiä tilannepäivityksiä ja pidämme huolta, että hakijat voivat olla myös meihin yhteydessä matalalla kynnyksellä.

Annamme hakijoille palautteen päätösten perusteluista sitä yksityiskohtaisemmin, mitä pidemmälle hakija etenee rekrytointiprosessissa. Myös perustelut valitsematta jäämiselle kuuluvat tärkeänä osana avoimeen ja reiluun rekrytointiprosessiin. Lisää onnistuneen rekrytointiprosessin vinkkejä löydät täältä.

”Selkeä haku kaikkinensa: mahdolliset askeleet tehtiin selväksi, säännölliset väliaikatiedotteet rekrytoijan puolesta ja rekrytoijan selkeä viestintä alusta loppuun tekivät hakukokemuksesta erinomaisen.” 

Hakijakokemus on meille sydämen asia 

Rekrytointiprosessimme selkäranka on rekrytoijiemme tapa kohdata hakijat ammattitaidolla – kuitenkaan inhimillisyyttä tai empaattisuutta unohtamatta. Huomaavainen ja lämminhenkinen lähestymistapa luo hakijalle turvallisen ilmapiirin haastattelutilanteeseen, mikä tukee hakijoita tilanteessa onnistumisessa. Kohtaamme jokaisen hakijan tasa-arvoisesti ja yhdenvertaisesti arvioiden vain tehtävän kannalta olennaista osaamista, ominaisuuksia sekä motivaatiota. Haastattelussa syvennymme yhdessä tarkemmin haettavaan tehtävään ja sen vaatimuksiin. 

Hakuprosessin sujuvuus ja hakijoiden tyytyväisyys ovat meille tärkeitä mittareita, ja niistä huolehtiminen on laumamme jokapäiväinen tavoite. Saamme NPS-kyselyn avulla suoraan hakijoilta arvokasta palautetta, joiden pohjalta voimme hioa prosessiamme yhä saumattomammaksi, mutta samalla voimme tarttua myös mahdollisiin kehityskohteisiin. Palautteisiin reagoimalla pidämme huolen, että hakijakokemus säilyy erinomaisena, jolloin siitä on suoraa hyötyä myös asiakkaillemme.   

”Ensimmäinen kerta kun tuli tunne että minusta oikein välitetään työnhakijana, kiitos!” 

Olemme täällä sinua varten